Din IDENTITET på tork?

Jag har för första gången på länge surfat omkring på bloggar, uppfriskande må jag säga! Man upptäcker alltid något man kan lägga till i sina intressen, eller komma på bra ämnen till inlägg. Det följande exemplet drar i mina filosofi/etik strängar:

Jag råkade snubbla över en blogg (nämner ej vilken för bloggarens skull) som hade kopierat en del av en sida och lagt in den som en bild på bloggen. På bilden syntes tydligt en annan persons namn (det framgick inte om personerna var bekanta, men av tonen i texten så var de inte det) både för- och efternamn.

Inte så farligt vid första ögonkastet, men med tanke på dagens anonyma internetanvändare kan personen i fråga bli trakasserad på grund av informationen eller bli arg för att det publicerats. Med tanke på de ack så omtalade identitetsproblemen på nätet råder jag er att låta bli att publicera fulla namn utan lov av personen i fråga.

Kommentarer
Postat av: kim

sv; ja förstår hur du menar och hade såklart inte lagt ut hela bilden med namn och allt om jag inte hade känt personen. Men i detta fallet känner jag ju Killen och han är rätt kul/tokig. Min blogg är ju så pass liten och intern så de flesta som ser inlägget vet vem han är och ser det bara som en kul grej. Var inte ute efter att hänga ut någon



mvh



2011-08-23 @ 19:31:14
URL: http://ropaintehej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0